Mottónk



"Minden gondolatunk, minden tervünk
azt célozza: hogy lehetne benneteket
vidámabbá, életrevalóbbá, műveltebbé, derekabbá tenni."
/Karácsony Sándor/

2020. március 27., péntek

PÉNTEK

Kedves Gyerekek!

Így hét végére gy örömhírrel kezdenék.

Képzeljétek, a házi matematika versenyen , a 3. évfolyamosok kategóriájában
 III. helyezett lett Sarlay Ramón Attila
II. helyezett pedig Gárdonyi-Varga Ákos.
Szívből gratulálunk Nekik illetve Hajni néninek a kiváló felkészítésért!!!

A mai nap lenne táncóránk. Erre ígértem nektek egy videót. Egy páros táncot fogtok látni, amit többen egy körben táncolnak. Hoina neve. A szőr szökött a szemembe... kezdősorú népdalunkra is ezt táncoltuk korábban. Nézzétek meg a felvételt, ha van kedvetek táncoljátok el a videón szereplőkkel!


A moldvai női népviseletet is megmutatom. Szőttes anyagból készített a szoknya.

_______

A havi memoriterünk két Szabó Lőrinc vers volt. Aki még nem mondta el, jövő hét keddig megteheti. 

Szabó Lőrinc: Szél hozott, szél visz el

Köd előttem, köd mögöttem,
isten tudja, honnan jöttem,
szél hozott, szél visz el,
minek kérdjem: mért visz el?

Sose néztem, merre jártam,
a felhőknek kiabáltam,
erdő jött: jaj, be szép!
– megcibáltam üstökét.

Jött az erdő: nekivágtam,
a bozótban őzet láttam,
kergettem, ott maradt,
cirógattam, elszaladt.

Ha elszaladt, hadd szaladjon,
csak szeretőm megmaradjon,
szeretőm: a titok,
ő se tudja, ki vagyok.

Isten tudja, honnan jöttem,
köd előttem, köd mögöttem,
szél hozott, szél visz el,
bolond kérdi, mért visz el?

Szabó Lőrinc: Tavasz

 „Mi az?” - kérdezte Vén Rigó.
„Tavasz” - felelt a Nap.
„Megjött?” - kérdezte Vén Rigó.
„Meg ám!” - felelt a Nap.

„Szeretsz?” - kérdezte Vén Rigó.
„Szeretlek!” - szólt a Nap.
„Akkor hát szép lesz a világ?”
„Még szebb és boldogabb!”


_______


Jöjjön Rumini következő része! Képzeljétek, hétfőn lesz ennek a könyvnek a befejező része.



Rumini 9. KATT IDE!

Jó tanulást kívánok!

Szeretettel,

Kinga néni :)

Kelt.: Bp., 2020. III. 27.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése